Αλλεργίες και Στοματική Κοιλότητα: Τι πρέπει να προσέξετε;

Αλλεργικές αντιδράσεις στη στοματική κοιλότητα μπορεί να προκύψουν μετά τη χρήση χημικών ουσιών ή φαρμάκων. Οι αντιδράσεις αυτές μπορεί να είναι από ήπιες και ελαφρά ενοχλητικές για τον ασθενή έως και σοβαρές για την υγεία.

ΣΤΟΜΑΤΙΤΙΔΑ ΕΞ’ ΕΠΑΦΗΣ

Το αλλεργιογόνο σε αυτή την περίπτωση είναι μία ουσία που έρχεται σε επαφή με την στοματική κοιλότητα. Μπορεί να είναι τρόφιμα με συχνότερα τα καρυκεύματα και ιδιαίτερα την κανέλα. Επίσης μπορεί να είναι χημικές ουσίες όπως στοματικά διαλύματα ή φάρμακα που λαμβάνονται διά του στόματος. Ο ασθενής σε αυτού του είδους τις αλλεργικές αντιδράσεις θα παρατηρήσει ερυθρότητα και οίδημα και σπανιότερα φυσαλίδες και ελκώσεις. Συνήθως αυτού του είδους η στοματίτιδα είναι ήπια και αποδράμει με την διακοπή του αιτίου που την προκάλεσε.

ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ ΣΤΟΜΑΤΙΤΙΔΑ

Πρόκειται για αλλεργία που οφείλεται σε φάρμακα αλλά η αιτία της αντίδρασης δεν είναι η επαφή του φαρμάκου με το στόμα, όπως στην πρώτη κατηγορία. Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται σε αυτές τις περιπτώσεις καθώς είναι πιθανό σε έναν ασθενή που θα λάβει φάρμακο στο οποίο έχει αλλεργία να εμφανιστεί αναφυλακτικό σοκ! Στη στοματική κοιλότητα μπορεί να παρατηρηθούν: ερεθισμός, οίδημα, φυσαλίδες, πομφόλυγες, ελκώσεις. Συχνά αυτές οι βλάβες παρατηρούνται στα χείλη και στη γλώσσα. Αυτή η στοματίτιδα είναι πιο έντονη από την πρώτη κατηγορία. Με την γενική αγωγή που θα λάβει ο ασθενής τα συμπτώματα αποδράμουν και φυσικά είναι πολύ σημαντικό ο ασθενής πάντα να αναφέρει στον οδοντίατρο το φάρμακο που προκάλεσε αυτή την κατάσταση.

ΑΓΓΕΙΟΟΙΔΗΜΑ

Είναι ένας τύπος αλλεργικής αντίδρασης που όπως λέει και το όνομα του προκαλεί οίδημα λόγω της αύξησης της διαβατότητας των αγγείων. Μπορεί να προκληθεί από τροφή, φάρμακο ή ακόμα και σκόνη ή φυτά. Προκαλείται έντονο διάχυτο οίδημα, ασυμπτωματικό. Το χαρακτηριστικό είναι ότι εμφανίζεται απότομα και συνήθως μετά από 2 μέρες εξαφανίζεται. Μπορεί να εμφανιστεί στην περιστοματική περιοχή και τη γλώσσα. Είναι απαραίτητη η άμεση διακοπή του αλλεργιογόνου και η ιατρική επίβλεψη. Η θεραπεία του περιλαμβάνει κορτικοστεροειδή ή αντιισταμινικά.

Για οποιαδήποτε απορία, παραμένουμε στη διάθεση σας!

Μονής Πετράκη 5 Κολωνάκι – 11521 Ελλάδα

Τηλ: 210-7297985